Achtergrond

Biobased opleiden Premium

© Jack Moreh

Uit het project Grenzeloos Biobased Onderwijs blijkt dat bedrijven competenties als vlot communiceren, samenwerken en in systemen denken voor nieuwe instromers in de biobased economy minstens zo belangrijk vinden als technische kennis.

Wanneer breekt waterstof door? Premium

Voor de overgang naar duurzame energie lijkt groene waterstof een essentiële schakel. In onder meer Eindhoven, Leuven, Petten en Delft werken onderzoekers aan opschaling en efficiëntieverbetering.

Enzymontwerp gaat digitaal Premium

De tijd van lukraak enzymen muteren en dan maar hopen dat er een actiever en stabieler enzym uitrolt om te gebruiken in de biokatalyse is voorbij. Ontwerpen en screenen met behulp van computeralgoritmes is sneller én effectiever.

Sojavervanger uit de vijver

Eendenkroos groeit razendsnel en is eiwitrijk. Daarom is het een goed, duurzaam alternatief voor soja, denken onderzoekers en ondernemers. Zeker als je het kweekt op het mestoverschot.

Stoppen met blokdenken Premium