Achtergrond

Toolkit voor steeds slimmer lab Premium

Niet achteraf, maar tijdens zeer gevoelige experimenten al weten of de kwaliteit goed is. De Vlaamse Kris Laukens ontwikkelde kwaliteitssoftware die op tijd waarschuwt.

Spelen met de puntwolk Premium

Moeilijk te karakteriseren oppervlakken in emulsies zijn met een microscopietruc en de computer alsnog zichtbaar te maken, ontdekte materiaalwetenschapper Antonio Aloi aan de TU/e.

C2W & TW Salarisonderzoek: stijging voorbij hoogtepunt

© Erwin Suvaal

Terwijl de salarisstijging van de meeste biologen en chemici vorig jaar nog 3 % bedroeg, is het percentage dit jaar blijven steken op een gemiddelde salarisstijging van 2,5 %. Dat is echter nog altijd meer dan de inflatie, zo blijkt uit het grote bèta-salarisonderzoek 2017 dat C2W en TW samen met Berenschot en Checkmark uitvoerden.

Rode bloedcel in beeld Premium

© Alessandra Menegon

Biomedisch wetenschapper Alessandra Menegon legde met een scanning electron microscope (SEM) deze rode bloedcel in een sinusoïde in de lever vast. Digitale kleuring deed de rest. Sinusoïdes zijn kleine capillaire vaten die bloed ontvangen van de darmen via de leverpoort en van het hart via de leverslagader. Ze voorzien de levercellen van voedingsstoffen en zuurstof.

Inzoomen op tetraspanines Premium