Artikelen

Kleurrijke bom van informatie

woensdag 1 april 2020

How the Brain Works: the facts visually explained is een educatief, kleurrijk en gedetailleerd plaatjesboek voor volwassenen bordenvol informatie over de fascinerende wereld van het brein.

Met zachte hand

woensdag 11 maart 2020

Robots van zacht materiaal zijn veilig voor mens én voorwerp. Helaas lopen ze gauw schade op. In een Europees project komen materiaaldeskundigen samen om de zelfhelende eigenschappen van diverse polymeren te evalueren én in te zetten.

De kracht van verzamelen

maandag 9 maart 2020

Urine, hersenvocht, bloed. Er ligt van alles opgeslagen in Nederlandse biobanken. Dat verzamelen kost veel tijd en geld. Is het dat waard? Wat levert het op?

Origami met biomoleculen

maandag 9 maart 2020

Het relatief jonge veld van DNA-origami en de daaruit voortgekomen RNA- en eiwitorigami is in de afgelopen tijd veranderd van slechts esthetisch tot een labtechnologische tool.

'We zijn degelijk aan het stutten'  Premium