Carrière & Start-ups

Van gist naar eiwitpoeder

woensdag 29 april 2020

In FUMI Ingredients kunnen Edgar Suarez en Corjan van den Berg volledig hun ei kwijt. Ze ontwikkelden hét product waarnaar de voedingsmarkt zo hongerig is: een plantaardig alternatief voor kippenei-eiwit.

Dubbel zo veel waterstof

vrijdag 10 april 2020

Door de waterstof in natriumboorhydride op een slimme manier vrij te laten komen, verdubbelt start-up H2Fuel zijn opbrengst. Met dit systeem hopen ze waterstof een stuk goedkoper te maken.

Start-up uit frustratie

dinsdag 3 maart 2020

Met computermodellen kun je veel sneller bacteriële cel-fabrieken maken, ontdekte Linda Dijkshoorn. Met de start-up EV Biotech hoopt ze de komende jaren diverse markten te kunnen bestormen.

Ademend silicium maakt anode beter

dinsdag 11 februari 2020

Batterijen maken steeds meer verbeteringen door zonder dat we daar zelf bij stilstaan. De Leidse start-up LeydenJar is een van de pioniers op het gebied van anodeontwikkeling. ‘We volbrachten onze eerste fase zonder een eigen batterijlab.’

Nieuwe flexwet zet fouten recht

dinsdag 3 december 2019

Per 1 januari 2020 treedt de Wet Arbeid in Balans in werking. Met de wet hoopt de overheid de kloof tussen ‘vast’ en ‘flex’ op de arbeidsmarkt te verkleinen. Wat verandert er precies voor werkgevers en werknemers binnen de chemie en de life sciences?