Carrière & Start-ups

Biologicals op bestelling  Premium

maandag 18 juli 2016

Een kleine hoeveel eiwitten in je lab maken is één ding, maar wat doe je als je er meer nodig hebt, of als je ze in mensen wilt gebruiken? Dan moet je bij een CDMO aankloppen.

Experimenteren met software  Premium

maandag 4 juli 2016

Rekenen aan elektronenwolken, reacties en spectra krijgt steeds meer voet aan de grond. Dat merkt ook softwarebedrijf SCM, dat hiervoor al jaren programma’s ontwikkelt. ‘Het kan veel tijdrovende en dure experimenten schelen.’

Terug naar het lab  Premium

maandag 9 mei 2016

Naast je baan als leraar op een middelbare school een promotieonderzoek doen, klinkt druk. Toch doen tweehonderd leraren het. Wat brengt dit het scheikundeonderwijs?

Celschade blootgelegd  Premium

vrijdag 22 april 2016

De toxiciteit van stoffen testen – zowel kwalitatief als kwantitatief. Dat is de specialiteit van Toxys, een start-up vanuit het Leids Universitair Medisch Centrum.

Coating weert bacteriën  Premium