Platform voor professionals in de chemie & life sciences

Mensen

Hard werken en volhouden

dinsdag 3 december 2019

Timothy Noël (37) ontving de Hoogewerff Jongerenprijs voor veelbelovende chemisch technologen onder de veertig jaar. ‘Ze zeiden soms: ‘Je droomt te veel.’’

Blaasjes vol RNA

dinsdag 29 oktober 2019

Pieter Vader hoopt met een recent ontvangen ERC Starting Grant RNA-nanomedicijnen te maken met lichaamseigen membraanblaasjes.

Teruggeven aan het publiek

donderdag 19 september 2019

Hersenonderzoeker Angelique van Ombergen haalde dit jaar de prestigieuze lijst ‘30 under 30’ van Forbes. ‘Dat helpt om een breder publiek te bereiken.’

Sanne Deurloo: wetenschapsambassadeur

vrijdag 16 augustus 2019

De reacties op het overlijden op 29 juni van Sanne Deurloo (51), hoofdredacteur van NEMO Kennislink, waren eensgezind. Ze was enthousiast, intelligent, nieuwsgierig, deskundig, energiek, geïnteresseerd, kritisch en gezegend met een aanstekelijke lach.

Grenzen blijven verleggen

donderdag 20 juni 2019

Marie Curie-fellow Marc Baggelaar studeerde cum laude af en won de Nederlandse Farmacochemieprijs 2017/2018. ‘Het was een mooie verrassing.’

Complexe complexen

woensdag 10 april 2019

Masterstudent Dieuwertje Modder vertaalde haar onderzoeksproject naar een fraaie poster. Ze won de Jong KNCV Posterwedstrijd tijdens het PAC-symposium.