Artikelen

Tien jaar later

woensdag 12 augustus 2020

In de carrièrespecial van 2010 lichtten we diverse loopbanen uit. Met vier geportretteerden blikken we terug. Hoe is het ze sindsdien vergaan en hoe zien ze hun toekomst?

Had je wat?  Premium

dinsdag 11 augustus 2020

Misverstanden, (hoog)opgelopen discussies en ongelijke behandeling zijn voer voor conflictsituaties. Welke stijl van conflicthantering heb jij? Test het nu.

Labwerk, net even anders

dinsdag 11 augustus 2020

Bij een laboratorium denk je al snel aan een grote afdeling met zuurkasten binnen een universiteit of bedrijf. Maar er bestaan nog veel meer soorten.

Stapsgewijs leren presenteren

dinsdag 11 augustus 2020

Moet je een thesis, project of college presenteren? Maak er met onderstaande stappen een succes van. Gevuld met tips van presentatiecoach Hans Van de Water van The Floor Is Yours, universitair hoofddocent evolutionaire biologie Roy Erkens van de Universiteit Maastricht en diverse studenten.

‘Ik word juist blij van schrijven’  Premium

dinsdag 11 augustus 2020

Bioloog Ellen Wehrens is scientific writer bij het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Ze schrijft, structureert en corrigeert fondsaanvragen en wetenschappelijke artikelen.

Chemie in je genen  Premium

maandag 10 augustus 2020

Binnen de chemie zijn er aardig wat kinderen die in de voetsporen van hun ouders treden. Hoe zijn zij tot hun keuze gekomen, en zit chemie misschien wel in de genen?

Tips voor je eerste studiejaar

donderdag 6 augustus 2020

Als eerstejaarsstudent wordt je overspoeld met nieuwe ervaringen en mensen. Vier tweedejaars­studenten vertellen hoe ze dit jaar hebben beleefd en geven advies voor aankomende eerstejaars.

Boeiend onderwijzen