Arno van ‘t Hoog

Arno van ‘t Hoog is freelance wetenschapsjournalist.

Hij leerde als 17-jarige titreren op het HLO tijdens een opleiding medische biotechnologie. Die opleiding bracht hem als stagiair op de genetica-afdeling van professor Hans Galjaard, in een tijd dat handmatig sequensen van DNA voortkroop met een tempo van 300 a 400 basen per etmaal. Tijdens de vervolgstudie moleculaire biologie in Leiden koos hij ervoor de richting van de journalistiek uit te gaan. Hij ging freelancen en werd vervolgens redacteur bij Bionieuws en hoofdredacteur van C2W.

Als freelancer schrijft hij tegenwoordig over levenswetenschappen en chemie. Dat kan gaan over genomics, medicijnontwikkeling of het liefdesleven van vissen. In de weekenden titreert Arno nog regelmatig om de waterwaarden van zijn zeeaquarium op peil te houden.

@arnovanthoog