Harmen Kamminga

Harmen Kamminga schrijft als freelance journalist voor onder meer C2W, Chemische Feitelijkheden en Mens & Molecule.

Harmen verwondert zich graag over de levende natuur en rollen die mensen daarin willen spelen. Dus studeerde hij moleculaire biologie en psychologie. Hij combineert een onderzoekende geest met groot enthousiasme om zijn vondsten te delen. Talent om dat schrijvend te doen openbaarde zich al op de basisschool. Voor C2W verdiept Harmen zich vaak in onderwerpen rond loopbaan en opleiding.

In loze uurtjes tussen werk en gezin verblijft Harmen graag in boeken en tijdschriften. De natuur haalt hij naar zich toe door met de kids vlinders te kweken of padden over te zetten. Hij hoopt snel weer meer en langer naar buiten te kunnen.

hkamminga@telfort.nl

Harmen Kamminga

www.harmenkamminga.nl

Door Harmen Kamminga

PAT van buzz naar business Premium

© Purdue University

Kwaliteitscontrole van biofarmaceutische producten hoeft zich door technologische vooruitgang niet langer te beperken tot analyse van het eindproduct. Met process analytical technology, ofwel PAT, kan het al eerder gebeuren.

Het klinische nut van MammaPrint Premium

Kan genexpressietest MammaPrint goed genoeg aanwijzen bij welke borstkankerpatiënten een belastende nabehandeling met chemotherapie veilig achterwege kan blijven? Ja, menen oncologen op basis van ervaring en een grote prospectieve klinische studie. Nee, stellen sommige onderzoekers en Zorginstituut Nederland op basis van diezelfde studie.

SHE-officers in beeld

Eén beroep, twee mensen: Guy Depauw van allnex in Drogenbos en Marte Sveistrup van DSM in Emmen vertellen wat hun functie safety, health and environment officer inhoudt en hoe zij erin terecht zijn gekomen.

Assessment geeft doorslag Premium

Je hebt een uitdagende functie op het oog. Je sollicitatie gaat goed. Jij vindt jezelf dé geschikte persoon. Toch slaag je er niet helemaal in om die zekerheid over te brengen. Hr stelt een assessment voor. Wat staat je te wachten?

Voorkom referentieblunders Premium

Stel, je potentiële nieuwe werkgever vraagt je naar referenties om jouw kwaliteit als kandidaat beter te kunnen beoordelen. Welke vijf dingen moet je dan vooral niet doen?

Chromatografie zet de vaart erin Premium

Belgische wetenschappers willen in het ChIMiC-project de kwaliteit en de snelheid van multidimensionale chromatografie een impuls geven. Dit om het dreigende stuwmeer aan detectie- en analysevragen te kunnen verwerken.

Betaalde leerervaring

Om je studielening binnen de perken te houden, kun je bij een callcenter aan de telefoon gaan zitten of vakkenvullen bij de supermarkt. Beter is om de kennis en kunde die je tijdens je studie opdoet voor je te laten werken.