Harmen Kamminga

Harmen Kamminga schrijft als freelance journalist voor onder meer C2W, Chemische Feitelijkheden en Mens & Molecule.

Harmen verwondert zich graag over de levende natuur en rollen die mensen daarin willen spelen. Dus studeerde hij moleculaire biologie en psychologie. Hij combineert een onderzoekende geest met groot enthousiasme om zijn vondsten te delen. Talent om dat schrijvend te doen openbaarde zich al op de basisschool. Voor C2W verdiept Harmen zich vaak in onderwerpen rond loopbaan en opleiding.

In loze uurtjes tussen werk en gezin verblijft Harmen graag in boeken en tijdschriften. De natuur haalt hij naar zich toe door met de kids vlinders te kweken of padden over te zetten. Hij hoopt snel weer meer en langer naar buiten te kunnen.

hkamminga@telfort.nl

Harmen Kamminga

www.harmenkamminga.nl

Door Harmen Kamminga

Chemicus bouwt eigen spectrometer

Aansluiten in de wachtrij voor kostbare synchrotron-beamtime in het buitenland was lange tijd de enige optie. Maar vorig jaar bouwde Moniek Tromp haar eigen tafelmodel-röntgenspectrometer.

Studentenspecial: Studeren met hindernissen

Met vallen en opstaan vinden jonge mensen hun weg in de uitdagende nieuwe levensfase die studeren is. Soms kunnen ze extra hulp gebruiken. Studentenpsychologen helpen reflecteren op vragen over het eigen functioneren.

Megamais in ontwikkeling Premium

Plantenwetenschappers ontwikkelden een lucratievere maisvariant. Een enkel gen gecontroleerd tot overexpressie brengen blijkt de truc te zijn.