Ilse Naus

Ilse Naus is voormalig vak- en eindredacteur van C2W life sciences.

Tijdens haar master ontdekte ze een enthousiasme voor de wetenschapsjournalistiek. Sindsdien heeft ze op verschillende plekken schrijfervaring opgedaan, zoals bij voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal en als communicatiemedewerker bij het 3Rs-Centre Utrecht Life Sciences. En uiteraard bij C2W en Mens & Molecule.

Als bioloog heeft ze een grote passie voor natuur en diergedrag, en dan vooral het gedrag van apen. Daarom besteedt ze haar vrije uren aan vrijwilligerswerk voor het Jane Goodall Instituut en schrijft ze over apen voor haar eigen website. En de spaarzame uurtjes die ze dan nog over heeft, gaan op aan moderne dans én last but not least: de zorg voor de honden van dierentehuis Den Bosch.

inaus@c2w.nl

@elisamacaca

Ilse Naus

www.apenfan.nl

Door Ilse Naus

Duurzame paarstinten Premium

Constantinos Patinios probeert gist planten­kleurstoffen te laten produceren, en dat idee om te zetten in een commercieel interessant product. Daarvoor ontving hij in januari een Take-off-beurs.

Verborgen micromensjes Premium

Auteur Remco Kort presenteert op een aantrekkelijke manier het microbiële leven op en in ons lichaam, dat uitbundiger is dan je je ooit kunt voorstellen.

Virussenhype

Als je ook maar een beetje het nieuws volgt, kan het je niet ontgaan zijn: de commotie rondom de zogenoemde bacteriofaagtherapie, een behandeling met virussen die bacteriën doodt. Is het echt zo mooi?

Oog voor selectiviteit Premium