Michelle Wijma

Michelle Wijma is freelancer voor C2W.

In 2009 startte Michelle de opleiding farmacie. Hoewel de studie qua vakken goed aansloot op haar interesses, miste ze de mogelijkheid om haar creativiteit te uiten. Tijdens haar master switchte ze daarom naar Science Education and Communication bij de Rijksuniversiteit Groningen. De beste keuze die ze ooit maakte, want Michelle & wetenschapscommunicatie bleek een perfecte match. Na een stage bij wetenschappelijk kindertijdschrift Zo Zit Dat, werkt ze nu voor C2W.

In haar vrije tijd speelt ze het liefst Dungeons & Dragons. Daarnaast gaat ze regelmatig naar concerten en zoekt ze graag de stilte op in de natuur.

m.wijma@vakbladen.com

@michellewijma

Michelle Wijma

Door Michelle Wijma

Tien jaar later

woensdag 12 augustus 2020

In de carrièrespecial van 2010 lichtten we diverse loopbanen uit. Met vier geportretteerden blikken we terug. Hoe is het ze sindsdien vergaan en hoe zien ze hun toekomst?

Van gist naar eiwitpoeder

woensdag 29 april 2020

In FUMI Ingredients kunnen Edgar Suarez en Corjan van den Berg volledig hun ei kwijt. Ze ontwikkelden hét product waarnaar de voedingsmarkt zo hongerig is: een plantaardig alternatief voor kippenei-eiwit.

Vloeibare voorspellingen

woensdag 12 februari 2020

De Britse chemisch fysicus George Jackson nam de Bakhuis Roozeboom Medaille van de KNAW in ontvangst. ‘Ik wil mijn werk in een sociaal relevante context plaatsen.’

Orgaanorigami

maandag 3 februari 2020

Als je een orgaan wil kweken in het lab, moet je ver­schillende technische hindernissen nemen. 4D-printing, waarbij je een platte laag cellen opvouwt in de goede 3D-vorm, kan wel eens de sleutel zijn.

Slangengif uit het lab

dinsdag 28 januari 2020

Onderzoekers uit onder meer Utrecht en Leiden hebben gifklieren van slangen nagemaakt in het lab. De organoïden, mini-orgaantjes gekweekt uit stamcellen, produceren allerlei gifstoffen.

Thuiskomen in Leiden Premium

vrijdag 17 januari 2020

Michiel Kreutzer start 2020 goed. Hij is vanaf januari de nieuwe decaan van de bètafaculteit van de Universiteit Leiden.