Michelle Wijma

Michelle Wijma is web- en vakredacteur bij C2W.

In 2009 startte Michelle de opleiding farmacie. Hoewel de studie qua vakken goed aansloot op haar interesses, miste ze de mogelijkheid om haar creativiteit te uiten. Tijdens haar master switchte ze daarom naar Science Education and Communication bij de Rijksuniversiteit Groningen. De beste keuze die ze ooit maakte, want Michelle & wetenschapscommunicatie bleek een perfecte match. Na een stage bij wetenschappelijk kindertijdschrift Zo Zit Dat, werkt ze nu voor C2W.

In haar vrije tijd speelt ze het liefst Dungeons & Dragons. Daarnaast gaat ze regelmatig naar concerten en zoekt ze graag de stilte op in de natuur.

m.wijma@vakbladen.com

@michellewijma

Michelle Wijma

Door Michelle Wijma

Complexe complexen

Masterstudent Dieuwertje Modder vertaalde haar onderzoeksproject naar een fraaie poster. Ze won de Jong KNCV Posterwedstrijd tijdens het PAC-symposium.

Slow motion-bacteriën overleven hongersnood

Bacteriën overleven uithongering door verder te leven in slow motion. Biologen van de Universiteit van Amsterdam noemen hun ontdekking oligotrofe groei. Bacteriën die deze overlevingsstrategie gebruiken groeien en delen nog, maar wel honderd keer langzamer dan normaal.