Michelle Wijma

Michelle Wijma is web- en vakredacteur bij C2W.

In 2009 startte Michelle de opleiding farmacie. Hoewel de studie qua vakken goed aansloot op haar interesses, miste ze de mogelijkheid om haar creativiteit te uiten. Tijdens haar master switchte ze daarom naar Science Education and Communication bij de Rijksuniversiteit Groningen. De beste keuze die ze ooit maakte, want Michelle & wetenschapscommunicatie bleek een perfecte match. Na een stage bij wetenschappelijk kindertijdschrift Zo Zit Dat, werkt ze nu voor C2W.

In haar vrije tijd speelt ze het liefst Dungeons & Dragons. Daarnaast gaat ze regelmatig naar concerten en zoekt ze graag de stilte op in de natuur.

m.wijma@vakbladen.com

@michellewijma

Michelle Wijma

Door Michelle Wijma

Verstopkampioen onthult verdwijntruc

Tuberculose is moeilijk te bestrijden, omdat Mycobacterium tuberculosis zich verstopt in het immuunsysteem. Een internationaal team van onderzoekers ontdekte dat de bacterie dit doet door een uniek molecuul te produceren dat opruiming door de afweercellen voorkomt, schrijven ze in Nature chemical biology. De vondst biedt nieuwe kansen voor de ontwikkeling van geneesmiddelen tegen tuberculose.

Periodieke periode