Renée Moezelaar

Renée Moezelaar schrijft als freelance wetenschapsjournalist over alle onderdelen van scheikunde voor onder andere C2W, KIJK en NEMO Kennislink.

Renée kwam er al vroeg achter dat scheikunde het mooiste vak op aarde is en koos voor een studie chemie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Eenmaal op de studie bleek het onderzoek toch niet helemaal voor haar weggelegd, en richtte ze zich meer op het schrijven over andermans onderzoek tijdens een master Communicatie in de Bètawetenschappen. Inmiddels werkt ze parttime als freelance wetenschapsjournalist, en probeert ze zo haar passie voor scheikunde te delen.

Na het werk geniet ze van spelletjesavonden met vrienden, fietsen, series kijken en festivals of concerten bezoeken.

www.reneemoezelaar.nl

Renée Moezelaar

Door Renée Moezelaar

Wanneer breekt waterstof door? Premium

Voor de overgang naar duurzame energie lijkt groene waterstof een essentiële schakel. In onder meer Eindhoven, Leuven, Petten en Delft werken onderzoekers aan opschaling en efficiëntieverbetering.

Algenskeletten vervangen chroom-6

Onderzoekers van de Technische Universiteit Delft verwerken algenskeletten in coatings om corrosie te voorkomen. Misschien kan hun vinding ooit de plaats innemen van chroom-6.

Scheikundeles vol variatie Premium

Met een gevarieerde aanpak en veel actuele, maatschappelijk relevante experimenten weten innovatieve scheikundedocenten hun leerlingen op een bijzondere manier te inspireren.

KNCV op CHAINS

Op 3, 4 en 5 december is het weer tijd voor CHAINS, de grootste chemieconferentie van Neder­land. De KNCV is weer van de partij en organiseert van alles in de KNCV-stand en daarbuiten.