Renée Moezelaar

Renée Moezelaar schrijft als freelance wetenschapsjournalist over alle onderdelen van scheikunde voor onder andere C2W, KIJK en NEMO Kennislink.

Renée kwam er al vroeg achter dat scheikunde het mooiste vak op aarde is en koos voor een studie chemie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Eenmaal op de studie bleek het onderzoek toch niet helemaal voor haar weggelegd, en richtte ze zich meer op het schrijven over andermans onderzoek tijdens een master Communicatie in de Bètawetenschappen. Inmiddels werkt ze parttime als freelance wetenschapsjournalist, en probeert ze zo haar passie voor scheikunde te delen.

Na het werk geniet ze van spelletjesavonden met vrienden, fietsen, series kijken en festivals of concerten bezoeken.

www.reneemoezelaar.nl

Renée Moezelaar

Door Renée Moezelaar

Scheikundeles vol variatie Premium

Met een gevarieerde aanpak en veel actuele, maatschappelijk relevante experimenten weten innovatieve scheikundedocenten hun leerlingen op een bijzondere manier te inspireren.

KNCV op CHAINS

Op 3, 4 en 5 december is het weer tijd voor CHAINS, de grootste chemieconferentie van Neder­land. De KNCV is weer van de partij en organiseert van alles in de KNCV-stand en daarbuiten.

KNCV in het kort, oktober 2018

Tijdens de Avond van de Chemie zijn vier vooraanstaande chemici benoemd tot erelid van de KNCV vanwege hun belangrijke werk in het chemische werkveld en voor de vereniging

Voedingshypes gevild

Als wetenschapper in de wereld van voedingshypes en dieten duiken, je moet het maar durven. Anthony Warner gaat de uitda­ging aan, en met succes.

Voedingsadvies van je genen Premium

Ligt jouw ideale weekmenu verscholen in je DNA? Met personalized nutrition proberen onderzoekers je voe­dingspatroon af te stemmen op zowel je genen als je gedrag, en dat kan veel gezondheidsvoordelen opleveren.

Ingewikkeld lignine Premium

Lignine geldt al lang als grote belofte, maar echte brede toepassingen ervan zijn er nog niet. Toch zetten onderzoekers nog steeds belangrijke stappen om deze stof te ontsluiten voor gebruik.