Renée Moezelaar

Renée Moezelaar schrijft als freelance wetenschapsjournalist over alle onderdelen van scheikunde voor onder andere C2W, KIJK en NEMO Kennislink.

Renée kwam er al vroeg achter dat scheikunde het mooiste vak op aarde is en koos voor een studie chemie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Eenmaal op de studie bleek het onderzoek toch niet helemaal voor haar weggelegd, en richtte ze zich meer op het schrijven over andermans onderzoek tijdens een master Communicatie in de Bètawetenschappen. Inmiddels werkt ze parttime als freelance wetenschapsjournalist, en probeert ze zo haar passie voor scheikunde te delen.

Na het werk geniet ze van spelletjesavonden met vrienden, fietsen, series kijken en festivals of concerten bezoeken.

www.reneemoezelaar.nl

Renée Moezelaar

Door Renée Moezelaar

Goed van start Premium

Grote chemiebedrijven krijgen jaarlijks tientallen starters over de vloer. Om die goed in te werken, is veel persoonlijke begeleiding nodig. Maar je krijgt niet alles voorgekauwd.

Labjournaals gaan elektronisch Premium

Wetenschappelijke data opslaan gaat steeds vaker elektronisch. Het lijkt niet meer dan logisch dat labjournaals ook de omslag maken naar elektronische bestanden. Wat is de praktijk?

Antibiotica in het nauw Premium

Resistente bacteriën eisen steeds meer levens. En hoewel veel wetenschappers zoeken naar alternatieven, zijn er twijfels of die op tijd op de markt zullen komen.