Beleid & Bedrijfsvoering

Experts voor het goede doel

Je hebt een prachtige carrière achter de rug, maar wilt nog geen afscheid nemen van het veld. Bij PUM en Ondernemers voor Ondernemers kun je je expertise inzetten in ontwikkelingslanden.

Insecten als basis voor grondstoffen Premium

Binnenkort verrijzen de eerste insectenfabrieken van Circular Organics op bijna alle continenten. Eiwitten en vetten uit de maden van de zwarte wapenvlieg vormen een duurzaam alternatief voor het huidige veevoer.

Bedrijf als leerplek Premium

Afgestudeerden in chemie of technologie zijn in trek bij vestigingen van multinationals in Nederland en Vlaanderen. Wie droomt van een loopbaan bij een multinational is echter nog niet klaar met leren. Een wetenschappelijke master
is een goede startkwalificatie, maar elk bedrijf heeft zijn eigen aanvullende opleidingsprogramma.

Tien jaar later

Door de jaren heen zijn in de carrièrespecial veel interessante chemici in beeld gebracht. Met vier van hen gingen we nogmaals in gesprek. Hoe gaat het nu – tien jaar later – met ze?

Verhalen vertellen

We moeten het eens hebben over storytelling. Wetenschapsvoorlichters gebruiken die term steeds vaker in plaats van ‘persbericht schrijven’. Elk persbericht moet immers lezen als een pageturner.