Carrière & Opleiding

Periodieke periode

Als je de verhalen mag geloven, puzzelde Dmitri Mendeleev zijn eerste periodieke tabel in elkaar tijdens lange treinritten. Hij husselde net zo lang met de losse elementen, totdat alle puzzelstukjes de tabel vormden die hij zocht. Inmiddels is het 150 jaar later en is 2019 uitgeroepen tot Internationaal Jaar van het Periodiek Systeem. Tijd om terug te blikken.

Experts voor het goede doel

Je hebt een prachtige carrière achter de rug, maar wilt nog geen afscheid nemen van het veld. Bij PUM en Ondernemers voor Ondernemers kun je je expertise inzetten in ontwikkelingslanden.

Insecten als basis voor grondstoffen Premium

Binnenkort verrijzen de eerste insectenfabrieken van Circular Organics op bijna alle continenten. Eiwitten en vetten uit de maden van de zwarte wapenvlieg vormen een duurzaam alternatief voor het huidige veevoer.

De perfecte stagiair Premium

Iedere student chemie en life sciences moet tijdens zijn studie een keer stage lopen. Hoe pak je dat aan? Doe je voordeel met insidertips voor een goede voorbereiding.

Bedrijf als leerplek Premium

Afgestudeerden in chemie of technologie zijn in trek bij vestigingen van multinationals in Nederland en Vlaanderen. Wie droomt van een loopbaan bij een multinational is echter nog niet klaar met leren. Een wetenschappelijke master
is een goede startkwalificatie, maar elk bedrijf heeft zijn eigen aanvullende opleidingsprogramma.

Toxicologen aan het werk Premium

Eén beroep, twee mensen: toxicologen Laura Wagenaar (L.W.) en Frans Russel (F.R) vertellen wat hun werk inhoudt en hoe zij erin zijn beland.

Sanne Deurloo: wetenschapsambassadeur

De reacties op het overlijden op 29 juni van Sanne Deurloo (51), hoofdredacteur van NEMO Kennislink, waren eensgezind. Ze was enthousiast, intelligent, nieuwsgierig, deskundig, energiek, geïnteresseerd, kritisch en gezegend met een aanstekelijke lach.