Voeding

Voedingshypes gevild

Als wetenschapper in de wereld van voedingshypes en dieten duiken, je moet het maar durven. Anthony Warner gaat de uitda­ging aan, en met succes.

Op weg naar diervrij kweekvlees Premium

Kweekvlees kan nog niet zonder dieren. Zo is bloedserum van kalveren nodig om de cellen te doen groeien in het schaaltje. Wereldwijd zijn kweekvleesbedrijven hard bezig het kweekproces diervrij te maken.

Voedingsadvies van je genen Premium

Ligt jouw ideale weekmenu verscholen in je DNA? Met personalized nutrition proberen onderzoekers je voe­dingspatroon af te stemmen op zowel je genen als je gedrag, en dat kan veel gezondheidsvoordelen opleveren.

CRISPR-Cas veredelt planten supersnel

Met CRISPR-Cas9 kun je wilde tomaten in no time ombouwen tot kastomaten. Als de groententelende mensheid dat eerder had geweten had ze zich een paar duizend jaar geklungel met kruisingstechnieken kunnen besparen, suggereren twee publicaties in Nature Biotechnology.

Waarom je hond geen fruit hoeft te eten Premium

High-throughput DNA sequencing is geen gemakkelijk onderwerp voor op verjaardagen. Toch weet bio-informaticus en schrijver Ken Kraaijeveld er onderhoudende verhalen over te vertellen.