Verenigingen

Avond van de chemie: live in Nerdland.

KNCV |
Carrière & Opleiding, Genetica & Sequencing

Op 3 oktober presenteert Lieven Scheire in theater Odeon in Zwolle de vierde editie van de Avond van de Chemie.

Lieven Scheire is een Vlaamse comedian, fysicus en science communicator: op het podium en op tv in het Nederlands en in het Engels. Hij is bekend van programma’s als Scheire & De Schepping, De Schuur van Scheire, Kan Iedereen nog Volgen en Team Scheire. Op de Nederlandse tv is hij vooral bekend van Rare jongens, Proefkonijnen en RTL Late Night.

In Team Scheire schakelt Lieven de hulp in van een team van ingenieurs, ontwerpers, wetenschappers en programmeurs, ook bekend als ‘de makers’. Samen bedenken ze creatieve oplossingen voor mensen die omwille van een beperking niet ten volle van het leven kunnen genieten.

‘Lieven Scheire is een heldere, grappige en bevlogen spreker in zijn theatercollege over DNA’ - Algemeen Dagblad (NL)*****

Live

Behalve op tv kun je Lieven ook live aan het werk zien. Sinds 2018 tourt hij namelijk in België en Nederland met zijn show ‘Live in Nerdland: DNA’. Tijdens de Avond van de Chemie brengt hij een deel hiervan ten gehoren. De show gaat over de razendsnelle ontwikkelingen in de wetenschap en de technologie, zoals DNA en de toekomst van menselijke genetica. Welke ontwikkelingen staan er te trappelen aan de uitgang van het lab om binnenkort tot ons dagelijks leven toe te treden? Lieven zoekt het uit en vertelt je er alles over. Met zijn enthou­siasme neemt hij je mee door een wonderlijke wereld vol waanzinnige weetjes en onthutsende theorieën.

Frank Sekeris

Kaarten zijn verkrijgbaar via www.kncv.nl/avondvandechemie.