Verenigingen

Beurzen voor internationale stages

NVBMB |
Carrière & Opleiding, Celbiologie, Geneeskunde & Immunologie, Microbiologie

De Nora Baart Stichting heeft toelages voor een stage in het buitenland verstrekt aan drie studenten.Van links naar rechts: Mariëlle van Grinsven, Floortje van Oosten en Julie Verhoef.

Mariëlle van Grinsven (biomedical engineering, Tech­nische Universiteit Eind­hoven) gaat naar het Department of Chemistry, MIT, Cambridge, VS. Aldaar probeert ze medicijnen te ontdekken via alternatieve modulatie van de activiteit van kernreceptoren, gebruikmakend van stabilisatie van eiwit-eiwitinteracties.

Floortje van Oosten (selective Utrecht medical master, Universi­teit Utrecht) krijgt financiële ondersteuning voor onderzoek aan de Johns Hopkins Medical Institutions, Sol Goldman Pancreatic Cancer Research Center, Baltimore, VS. Ze gaat de moleculaire keurmerken van een pCR in alvleesklierkanker en het bijbehorende recidiefvrije overlevingsvoordeel bepalen.

Julie Verhoef (molecular mechanisms of diseases, Radboud Universiteit) vertrekt naar het Walter and Eliza Hall Institute of Medical Research, Parkville Victoria, Australië. Daar gaat ze onderzoek doen naar de export van virulentiefactoren uit rode bloedcellen die geïnfecteerd zijn met Plas­modium falciparum-parasieten.