Verenigingen

C2W is het ledenblad van de KNCV, NBV en NVBMB, beroepsverenigingen voor mensen met passie voor moleculen: van chemici tot life scientists, en van procestechnologie tot (bio)moleculaire wetenschappen. Een dynamische community met 10.000 leden die de variëteit en rijkdom van het moleculaire vakgebied tot leven brengen.

Beste leden van de KNCV,

Over een paar weken sluiten we het jaar af, voor de KNCV een jubileumjaar waarin we ons 23ste lustrum vierden. Ter gelegenheid hiervan organiseerden we ‘De Slimste Scheikundige’, een chemiequiz waarmee we het hele land doorkruisten.

Beurzen voor internationale stages

De Nora Baart Stichting heeft toelages voor een stage in het buitenland verstrekt aan drie studenten.Van links naar rechts: Mariëlle van Grinsven, Floortje van Oosten en Julie Verhoef.

KNCV start cursus zij-instromers

In 2019 start de KNCV, samen met Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht, met een introductiecursus voor potentieel geïnteresseerde zij-instromers voor het scheikundeonderwijs.

Pascal Miesen wint Westenbrinkprijs

De selectiecommissie van de H.G.K. Westenbrinkprijs, onder voorzitterschap van prof. dr. Saskia M. van der Vies, is onder de indruk van het onderzoek dat dr. Pascal Miesen beschrijft in zijn proefschrift, getiteld Untangling the piRNA path­way in the arbovirus vector mosquito Aedea aegypti.

Dank voor uw steun

De KNCV bedankt haar leden die zich inzetten voor de chemie en life sciences en die tevens vaak actief zijn om onze vereniging te laten bloeien. Een aantal leden steunt de KNCV al zeer geruime tijd. Dank daarvoor! Wij hopen jullie in de toekomst nog vaak bij onze evenementen te mogen begroeten.