Verenigingen

C2W is het ledenblad van de KNCV, NBV en NVBMB, beroepsverenigingen voor mensen met passie voor moleculen: van chemici tot life scientists, en van procestechnologie tot (bio)moleculaire wetenschappen. Een dynamische community met 10.000 leden die de variëteit en rijkdom van het moleculaire vakgebied tot leven brengen.

Een fascinatie voor biologische systemen

Vorig jaar proefde ze al even aan het podium van de Avond van de Chemie toen ze de Van Marumpenning in ontvangst nam. Dit jaar keert ze terug om een presentatie te geven op 3 oktober in theater Odeon in Zwolle: Marleen Kamperman.

‘De KNCV zit in de lift’

‘De KNCV heeft de afgelopen jaren veel goodwill teruggewonnen.’ Dat zegt Floris Rutjes, voorzitter van de KNCV. Op 18 juni neemt Jeroen Cornelissen de voorzittershamer van hem over. Rutjes werd in 2016 benoemd. Hoe kijkt hij terug op zijn voorzitterschap?