Verenigingen

Beurzen voor internationale stages

NVBMB | maandag 23 januari 2017

De Nora Baart Stichting heeft in de afgelopen twee kwartalen toelages voor een stage in het buitenland verstrekt aan drie studenten.

Marie Depuydt (Bio-Pharmaceutical Sciences, Leiden Universiteit) gaat naar Harvard Medical School in Boston (USA) om meer begrip te krijgen over de invloed van interleukine-23 op pathogene T-cellen en het vetmetabolisme bij artherosclerose. Pieter Langerhorst (Molecular and Cellular Life Sciences, Utrecht Universiteit) gaat naar het Institute of Molecular Life Sciences van de Universiteit van Zürich (Zwitserland), en ook naar de ETH in die stad, om de genotypische invloed op het fenotype van borstkanker op te helderen. Robin Veenstra (Biomedical Sciences, Leiden Universiteit) gaat naar het Boyer Center for Molecular Medicine van Yale University in New Haven (USA) om het gebruik van bacteriële effectoreiwitten voor de studie van virus-gastheer interacties van positieve-streng RNA virussen aan te tonen.