Verenigingen

Beurzen voor internationale stages

NVBMB | vrijdag 21 september 2018

De Nora Baart Stichting (NBS) heeft andermaal toelages voor een stage in het buitenland verstrekt aan drie studenten.

Links zie je Femke Groenveld, cancer, stem cells and developmental biology, Universiteit Utrecht. Zij gaat naar het Boston Children’s Hospital and Harvard Medical School, Boston (MA), VS, om het begrip te vergroten over het proces van rekrutering van T-cellen naar melanomen.

In het midden Henriette van Beijnum, moleculaire levenswetenschappen, Wageningen University & Research. Zij krijgt financiële ondersteuning voor onderzoek aan het Cancer Epigenetics Laboratory, The Francis Crick Institute, London, VK. Ze gaat daar H1.0 regulatie van kankerstamcellen karakteriseren.

Rechts Bente Somsen, biomedical engineering, Technische Universiteit Eindhoven. Zij vertrekt naar het MIT Department of Chemistry, Cambridge, VS. Aldaar gaat ze drugs proberen te ontdekken middels alternatieve modulatie van kernreceptoractiviteit, gebruikmakend van stabilisatie van eiwit-eiwitinteracties.

Kijk voor meer informatie over een NBS-aanvraag op https://nvbmb.kncv.nl/grants.