Verenigingen

Beurzen voor internationale stages

NVBMB | donderdag 19 september 2019

De Nora Baart Stichting (NBS) heeft toelages voor een stage in het buitenland verstrekt aan drie studenten.

Maren Pfirrmann, master molecular mechanisms of disease, Radboud Universiteit, gaat naar het Telethon Kids Institute in Nedlands, Australië, om te werken aan immunotherapie in de context van een chirurgische ingreep bij kanker.

Nienke Prins, master life science & technology, Universiteit Leiden, gaat aan de University of Technology in Sydney, Australië, op zoek naar nieuwe moleculaire targets om de filamentatie van pathogene bacteriën te remmen.

Jaël Copier, master biology of disease, Universiteit Utrecht, gaat naar het Imperial College London om, met scanning ion-conductance-microscopie, de rol van calcium bij aritmogene cardiomyopathie te ontrafelen.

Kijk voor meer details over een NBS-aanvraag op de NVBMB-website.

De Nederlandse Vereniging voor Biochemici en Moleculair Biologen(NVBMB) is opgericht in 1927 en vertegenwoordigt de belangen van studenten en professionals in deze vakgebieden. De vereniging heeft tot doel het veld van biochemie en moleculaire biologie te stimuleren.