Verenigingen

KNCV Jaarverslag 2019

KNCV | donderdag 25 juni 2020

De KNCV blikt terug op 2019.

Het jaarverslag van 2019 (PDF) hebben wij gemaakt in tijden van corona, een crisis die diep ingrijpt in onze persoonlijke levens en onze manier van werken en ontmoeten. Terugkijkend op 2019 zien we een wereld die er heel anders uitzag. Een lange lijst symposia, congressen en manifestaties georganiseerd door – of in samenwerking met – de KNCV laat vooral een beeld zien van drukbezochte gelegenheden waar de 1,5-metersamenleving nog ver weg was.

Al die activiteiten waren vooral mogelijk dankzij de bijdrage van de KNCV-secties en individuele leden, maar ook door de ondersteuning van onze sponsoren en donateurs. Mede daardoor kunnen wij hier laten zien dat de vereniging nog altijd spring­levend is en midden in de samenleving staat. Hartelijk dank!

Juist nu kijkt de wereld verwachtingsvol naar de chemie en life sciences. De chemie is benoemd tot vitale sector die een bijdrage levert aan ons welzijn en aan het oplossen van de crisis. Zo werken onderzoekers op verschillende plaatsen in de wereld hard aan de ontwikkeling van een vaccin. Laten we hopen op een spoedige terugkeer naar betere tijden.

Jan-Willem Toering, directeur KNCV
KNCV

Logo KNCV

De Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging (KNCV) vergroot de (vak)kennis van leden, bevordert de contacten tussen leden en behartigt hun belangen in hun werkveld en richting politiek en overheid. Werk, Onderwijs en Maatschappij zijn de speerpunten van het beleid. Ook maakt de KNCV zich hard voor de beeldvorming van de chemie buiten de vereniging.

NVBMB

Logo NBVME

De Nederlandse Vereniging voor Biochemici en Moleculair Biologen (NVBMB) is opgericht in 1927 en vertegenwoordigt de belangen van studenten en professionals in deze vakgebieden. De vereniging heeft tot doel het veld van biochemie en moleculaire biologie te stimuleren.

NBV

Logo NBV

De Nederlandse Biotechnologische Vereniging (NBV) is dé beroepsvereniging van professionals werkzaam in de toegepaste life sciences. De NBV wil professionele activiteiten en maatschappelijk verantwoorde beroepsuitoefening stimuleren. Daarnaast draagt de NBV bij aan een evenwichtige informatievoorziening over nut, belang en maatschappelijke betekenis van de biotechnologie.

Jong KNCV zoekt versterking!

Ben je lid van de KNCV en wil jij je professionele netwerk uitbreiden? Wil je samen met andere jonge chemici de KNCV vertegenwoordigen bij bedrijven en onderwijs­instellingen? Neem jij initiatief en bezit jij over organisatietalent? Dan is Jong KNCV op zoek naar jou! Mail je vragen of je sollicitatie naar ons!