Verenigingen

Nieuwe bestuursleden NBV

NBV | donderdag 13 augustus 2020

Sinds 30 juni maken Carolina Villa en Tim Vos onderdeel uit van het NBV-bestuur.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de NBV, die online plaatsvond, zijn Carolina Villa (linker foto) en Tim Vos (rechter foto) aangesteld op respectievelijk de portefeuilles Jonge Leden en Communicatie. Daarmee volgen ze Peter-Leon Hagedoorn en Frank Sekeris op, die na vier jaar hun zeer gewaardeerde inzet voor de NBV hebben afgerond.

Toekomstvisie

Carolina Villa studeerde process engineering in Colombia en Duitsland voordat ze naar Nederland verhuisde om haar professional doctorate in engineering in bioprocess design aan de Technische Universiteit Delft te behalen. Na haar afstuderen ging ze aan de slag als wetenschapper bij het DSM Biotechnology Center in Delft, waar ze verschillende projecten ondersteunde gericht op voedsel en de valorisatie van biomassa.

Carolina heeft momenteel een functie als development manager bij Planet B.io, het open innovatie-ecosysteem voor industriële biotechnologie opgericht door DSM, TU Delft, Provincie Zuid-Holland, Gemeente Delft en InnovationQuarter. Daarnaast is ze druk bezig met het afronden van haar MBA aan de Erasmus Universiteit.

Carola: ‘Vooruitgang in de biotechnologie heeft enorme kansen gecreëerd om een circulaire biobased economy op te bouwen die een duurzame toekomst mogelijk maakt. In mijn tijd bij het NBV-bestuur kijk ik ernaar uit om samen te werken met jonge biotech-wetenschappers en ondernemers om dit potentieel verder te ontwikkelen en verder te bouwen aan deze toekomstvisie.’

Innovaties

Tim Vos studeerde life science & technology in Leiden en Delft, en is gepromoveerd bij de vakgroep industriële microbiologie aan de TU Delft. Na zijn promotieonderzoek heeft hij drie jaar gewerkt bij de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) waar hij verantwoordelijk was voor verschillende publiek-private financieringsprogramma’s in het brede chemiedomein. Uiteindelijk keerde hij terug bij de afdeling biotechnologie bij de TU Delft, in de rol van department manager.

Tim: ‘De bijdrage die biotechnologie kan leveren aan innovaties voor een duurzamere en gezondere wereld fascineert me. Dat ik kan werken in een omgeving van wetenschappelijk toponderzoek en tussen de biotechnologen van de toekomst, drijft mij enorm. Tijdens mij bestuursperiode hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan het vergroten en versterken van het biotech-netwerk in Nederland.’