Verenigingen

C2W is het ledenblad van de KNCV, NBV en NVBMB, beroepsverenigingen voor mensen met passie voor moleculen: van chemici tot life scientists, en van procestechnologie tot (bio)moleculaire wetenschappen. Een dynamische community met 10.000 leden die de variëteit en rijkdom van het moleculaire vakgebied tot leven brengen.

Tweeluik: de kracht van computers voor biotechnologie II

donderdag 3 juni 2021

Met een rekenkracht die sinds de jaren zeventig volgens de Wet van Moore elke twee jaar verdubbelt, nemen de mogelijkheden voor biotech-onderzoek en toepassingen toe. Voor het laatste deel van dit tweeluik sprak de NBV met Vitor Martins dos Santos en Agnieszka Wegrzyn.

Duurzaam: theorie vs praktijk

dinsdag 11 mei 2021

Wat is duurzaam? Baseer je dit op de ecologische voetafdruk, herbruikbaarheid, en/of de levenscyclusanalyse van bouwmaterialen? Of kijk je voornamelijk naar energiebehoefte? Richard van Kranenburg vertelt zijn visie op dit onderwerp.

Tweeluik: de kracht van computers voor biotechnologie I

dinsdag 11 mei 2021

Met een rekenkracht die sinds de jaren zeventig volgens de Wet van Moore elke twee jaar verdubbelt, nemen de mogelijkheden voor biotech-onderzoek en -toepassingen toe. De NBV sprak met verschillende experts over de huidige mogelijkheden en het toekomst perspectief van computational biotechnology.